Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Ny svensk elbil har premiär nästa vecka

Startad av Krister Lindholm · 2009-04-09 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I Ale kommun i Västra Götalands län byggs det just nu en ny svensk fabrik. Där ska det monteras elbilar och serieleveransen sätter igång i september. Men redan nu på tisdag är det premiär för elbilen som byggs i samarbete med en stor europeisk biltillverkare.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]