Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Nybilsförsäljningen fortsätter sjunka - Saab största förloraren

Startad av Krister Lindholm · 2009-10-01 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Under september månad fortsatte nedgången för antalet nyregistrerade bilar. Jämfört med samma månad förra året sjönk nybilsregistreringarna med 15,5 procent. Av de 19 244 bilar som nyregistrerades var endast 35 procent bensindrivna. Kia och Suzuki var månadens stora vinnare, Saab och Jaguar de största förlorarna.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]