Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Nybilsförsäljningen slog rekord 2010

Startad av Krister Lindholm · 2011-01-03 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Förra året registrerades drygt 289 000 nya bilar i Sverige vilket är 76 000 fler än året innan. Ökningen är den största hittills i vårt land. Största vinnaren är dieselbilen som roffade åt sig mer än hälften av nybilsmarknaden.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]