oljan bör bytas var 1500mil (kanske upp till 2000 mil med en riktigt bra olja)
en helsyntet 5W-40 bör duga bra kolla ÖB! har 4 liter från texaco för ca 330:- (olja med viskositet 0w-40 bör ge ännu bättre kallstartegeskaper) oljefilter byter man samtidigt kolla gärna växellådans oljenivå samtidigt
(vartfall vart 3000mil)
bromvätska är ingentligen inte så noga men var 3:dje år är annars lagomt
troligen samma tillvägagångsätt som på en 140,240,740,940mfl
en helsyntet 5W-40 bör duga bra kolla ÖB! har 4 liter från texaco för ca 330:- (olja med viskositet 0w-40 bör ge ännu bättre kallstartegeskaper) oljefilter byter man samtidigt kolla gärna växellådans oljenivå samtidigt
(vartfall vart 3000mil)
bromvätska är ingentligen inte så noga men var 3:dje år är annars lagomt
troligen samma tillvägagångsätt som på en 140,240,740,940mfl