Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Opel Ampera - plug in-hybriden är nu officiell

Startad av Krister Lindholm · 2009-03-03 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Europas variant på Chevrolet Volt heter som bekant Opel Ampera - bilen som kunde ha blivit en Saab. Nu är den officiell då den avtäcktes i Genève i går kväll, precis som många andra bilar. Med en elmotor på 150 hästkrafter ska den kunna nå mål mer än 50 mil bort till låga färdkostnader.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]