Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Pontiac läggs ned

Startad av Krister Lindholm · 2009-04-27 · 1 svar

Krister LindholmTrådstart
När GM sent under gårdagen presenterade sin plan för framtiden stod det klart att Pontiacs dagar är räknade. För att möta framtiden väljer GM att skrota Pontiac, minska antalet fabriker från 47 till 34, varsla 21 000 anställda samt erbjuda sina fordringsägare aktier i stället för pengar.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
Ludde_57

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]