Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Riksdagen antog krispaket till svensk bilindustri

Startad av Krister Lindholm · 2008-12-19 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
För exakt en vecka sedan presenterade regeringen ett paket med stödåtgärder för den svenska bilindustrin. Totalt handlar det om stöd och lån för 28 miljarder kronor. Paketet har nu godkänts av riksdagen, men oppositionen med socialdemokrafterna i spetsen kritiserar det och har KU-anmält räddningspaketet.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]