Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Saab-köpet finansieras med kinesiska pengar

Startad av Krister Lindholm · 2009-09-08 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I går gick regeringens man inom bilindustrifrågor, Jöran Hägglund, ut och berättade att de fått en plan presenterad för sig över hur Saab-köpet ska finansieras. Tidigare saknades det en cirka miljard kronor, pengar som regeringen sade nej till, men som nu verkar komma från kinesiskt håll i stället.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]