Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Saab ska bli lyxmärke - stora neddragningar väntar Trollhättan

Startad av Krister Lindholm · 2009-06-16 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I kväll har det kommit fram fler uppgifter från den affärsplan som gruppen bakom nybildade Koenigsegg Group AB presenterat för General Motors. Gruppen planerar en kraftig nedgång av produktionstakten i Trollhättan samtidigt som man vill göra Saab till ett lyxmärke.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]