"80 procent av kvinnorna och 67 procent av männen tycker att fartkameror utmed vägarna, eller automatisk övervakning med trafiksäkerhetskamera som Vägverket själva kallar det, är ett bra sätt att övervaka hastighetsöverträdelser i trafiken."
"Även om det enligt undersökningen finns ett starkt stöd för fartkameror så är det relativt få som anser att det är viktigt att hålla hastighetsgränserna för att öka trafiksäkerheten"
Tittar man på statistiken så är det lite lustigt att de som antingen inte har körkort, eller precis tagit det. Och de som börjar bli äldre,ställer sig positiva till fartkameror.
Likaså är det äldre och yngre som vill ha högre straff för fortkörning.
"Även om det enligt undersökningen finns ett starkt stöd för fartkameror så är det relativt få som anser att det är viktigt att hålla hastighetsgränserna för att öka trafiksäkerheten"
Tittar man på statistiken så är det lite lustigt att de som antingen inte har körkort, eller precis tagit det. Och de som börjar bli äldre,ställer sig positiva till fartkameror.
Likaså är det äldre och yngre som vill ha högre straff för fortkörning.