Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Staten kan ofrivilligt bli ägare till Volvo Personvagnar

Startad av Krister Lindholm · 2009-02-20 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
För att få ett lån på fem miljarder i EIB garanterat av den svenska staten har Volvo PV pantsatt stora tillgångar hos Riksgälden. Detta innebär att om Volvo är oförmögna att betala tillbaka lånen blir staten ofrivilligt ägare till biltillverkaren.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]