Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Statoil säljer europadiesel under fyra dagar

Startad av Krister Lindholm · 2010-08-25 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I dag öppnar Lastbil 2010 upp dörrarna på Elmiamässan och samtidigt börjar nio Statoil-mackar runt Jönköpingstrakten att sälja svavelfri europadiesel under begränsad tid. Europadieseln är vänligare mot miljön än den diesel, MK1, som vanligtvis säljs i Sverige.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]