Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Svensk el-Fiat - bluff eller inte?

Startad av Krister Lindholm · 2009-04-23 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
I förra veckan presenterades den första svenska elbilen, en Fiat 500, med pompa och ståt i Nödinge i Västra Götalands län. Företaget bakom, nya EV Adapt, berättade om deras avtal med Fiat om leverans av bilar och att 400 bilar är sålda. Dessa uppgifter har nu börjat ifrågasättas.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]