Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Svensk konstellation vill köpa Volvo - vill inte se kinesiskt ägande

Startad av Krister Lindholm · 2009-08-15 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Ett nytt konsortium med svensk ägardominans ger sig nu in i budgivningen om Volvo Personvagnar. Grunden till konsortiets bildande och numera delaktighet i Volvos framtid ska vara att de inte vill se ett kinesiskt ägarskap.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]