Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Svenska dieselandelen nu på Europanivå

Startad av Krister Lindholm · 2010-08-09 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Efter att krampaktigt ha hållit fast vid våra bensinbilar är vi svenskar numera lika dieseltokiga som övriga Europa. I dag är varannan ny bil en dieselbil, vilket kan jämföras med endast tio procent för fem år sedan.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]