Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Toyotas första elbil planlagd till 2010 - baseras på iQ

Startad av Krister Lindholm · 2009-07-30 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Enligt nya uppgifter ska Toyotas första elbil lanseras redan nästa år. Bilen baseras på iQ, dock utan att dela dess design. Försedd med litiumjonbatterier ska den ha en räckvidd på upp till 15 mil. Dessutom är vanliga iQ på väg att få en nätt uppdatering efter kritik.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]