Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

trasigt tändstift

Startad av peppe · 2002-11-05 · 23 svar

Krister Lindholm
Är det en "idiot" som skruvat i stiften så sitter det förmodligen med tredubbla momentet & då kommer du inte att få loss det med en "grispitt"...
peppe
hur gör jag då eller för orkar fan inte plocka ner topp jävlen
Bozzle
Innan du använder ´grispitten`så kan du hetta upp resterna av stiftet. För är det ordentligt hett så släpper det så mycket lättare.
Christer Gustafson
peppe wrote:
hur gör jag då eller för orkar fan inte plocka ner topp jävlen
Har du fått låss tändstiftgängorna än?
Christer
peppe
Fnudi wrote:
Innan du använder ´grispitten`så kan du hetta upp resterna av stiftet. För är det ordentligt hett så släpper det så mycket lättare.

hur ska jag kunna hetta upp det som sitter i toppen då utan att det blir en jävla smäll fårn förbränningen då
Bozzle
Från vilken för bränning?
peppe
fröbrännings huset eller vad det heter är dålig på vad det heter men där det exploderar allt ihop när bilen går
·
Har bilen stått still så länge som din är det inga bensinångor kvar som kan "smälla". Värmer du med gasollåga eller gassvets behöver du ju inte sikta på bensinslangarna under huven. Värm försiktigt och om du kommer åt att täppa till hålet ner till kolven kan det gå att svetsa på en bult eller liknande på det som sitter kvar och dra loss gängorna med hjälp av denna.
peppe
ok det vore kanske nåt att prova det är klart tack för tipset