Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Tyskland ska bli elbilslandet nummer 1

Startad av Krister Lindholm · 2009-08-20 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Det är Tyskland som ska bli världsledande på elbilsområdet. Det säger i alla fall den tyska regeringen som på onsdagen presenterade en stor satsning på elbilar. År 2020 ska Tyskland ha en miljon elbilar i trafik.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]