Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

USA:s bilindustri får statligt jättelån

Startad av Krister Lindholm · 2008-12-20 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Den amerikanska staten beviljade i går ett lån på 17,4 miljarder dollar till Chrysler och GM. Ford behöver däremot inga lånade pengar just nu. Lånet ska förhindra de båda biljättarna från att gå i konkurs, något som skulle fördjupa den amerikanska ekonomins tillbakagång än mer.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]