Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Volkswagens första elbil kommer 2013

Startad av Krister Lindholm · 2009-07-05 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Volkswagens första elbil ska lanseras 2013. Det sade VW:s vd Martin Winterkorn vid en branschkonferens i München före helgen. Volkswagens första elbil ska baseras på Up! och enligt Winterkorn kommer den att i hög grad påverka persontransporten.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]