Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Volvo erbjuder återigen biogasbil

Startad av Krister Lindholm · 2008-12-19 · 1 svar

Krister LindholmTrådstart
För några år sedan försvann, till mångas förtret, möjligheten att köpa en ny gasbil från Volvo. Men nu är det återigen möjligt då Volvo V70 2,5FT nu erbjuds som multifuelbil med hjälp av efterkonvertering.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld
slirfeldt
Jo det var många dystra miner precis den gången gasen var på tapeten på 80 talet då man själv jobbade på Volvo i mälardalen där det med efterkonveretrades ett par hundra 240/740 (uteslutande taxibilar) för att åren efteråt demontera dom flesta gasanläggningar efter diverse politikers svikna löften,,,

Och denna gång är det än mera klokrent och med kombinationen E85, nästan man skulle kunna bli sugen själv om man nu var ute efter nyare bil och bodde längre söder ut,,,

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]