Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

Volvo i Geelys ägo i maj

Startad av Krister Lindholm · 2010-01-26 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Geely tror på ett preliminärt köpavtal redan i februari och att köpet av Volvo från Ford ska vara helt slutfört i maj. Det framgår av Geelys planer som presenterats för kinesiska myndigheter. Geely planerar också att tillverka 300 000 Volvo-bilar i Kina varje år.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]