Motorforum.nu

ForumMotornyheter [arkiv]

VW skrotar Twincharger-motorn?

Startad av Krister Lindholm · 2011-01-18 · 0 svar

Krister LindholmTrådstart
Ett tag var det bara snack om downsizing och Volkswagen tog tag i taktpinnen när de presenterade sin Twincharger-motor 1,4 TSI som kombinerar kompressorns förträfflighet på låga varv med turbons extra knuff på högre varv. Nu kan motorn vara på väg bort.

Läs mer här...

Nyheten kommer från Teknikens Värld

Fler trådar i Motornyheter [arkiv]