HHertigenTrådstart2003-01-27Hallå
Teoriprov imorrn och jag undrar vad lägsta tillåtna mönsterdjup är på däcken?
Borde kunna allt annars.
tack ska ni ha.
Det ska vara minst 1 mm över hela slitbanan.
Med risk för att göra bort mig, borde kunna detta då jag skrev provet för ett år sedan ( e-kort ).
Minst 1.6mm på mest slitna stället på sommardäcken
och 3 mm på vinterdäcken.
Anders P wrote:
Med risk för att göra bort mig, borde kunna detta då jag skrev provet för ett år sedan ( e-kort ).
Minst 1.6mm på mest slitna stället på sommardäcken
och 3 mm på vinterdäcken.
Så sant som det är sagt!!
KKrister Lindholm2003-01-27 · #Gäller detta bil eller mc?
Det gäller MC.
Så det är samma mönsterdjup på en bil som en mc. Tyckte mig läsa någonstans att det var 1,2mm på MC, men detta kan mkt väl vara galet.
1,6mm är det som gäller imorgon! Tack ska ni ha!
Den här tråden låg i MC-forumet förut så jag antog att du menade MC och inte bil.
Jag har INTE fel när jag säger att det ska vara 1 mm över hela slitbanan på en MC. Kolla denna länk till
Bilprovningenhp:s länk visar ju 1mm, nu är det det jag tror på.
Jag klarade provet utan den frågan idag men jag skulle gärna vilja veta ändå nu på efterhand.
Sedan undrar jag varför det står "flyttad" på tråden, har jag gjort något fel? Detta gäller MC.
brumm brumm på er!
KKrister Lindholm2003-01-28 · #Tfåden flyttades från MC-forumet till det mer allmänna Hot Rod Café pga att MC-forumet är tänkt som ett forum där man ställer frågor om man har problem med en MC..
Här passar körskortsfrågor helt enkelt bättre. :)
Du har inte gjort nått fel, men heller inte helt rätt, eller hur man nu ska säga om man ska drunkna i sin egen ödmjukhet! ;)
Hertigen wrote:
hp:s länk visar ju 1mm, nu är det det jag tror på.
Jag klarade provet utan den frågan idag men jag skulle gärna vilja veta ändå nu på efterhand.
Sedan undrar jag varför det står "flyttad" på tråden, har jag gjort något fel? Detta gäller MC.
brumm brumm på er!
Grattis, nu har du det värsta gjort... ;)
Skywalker: This is Darth Vader speaking....hehe, OK jag förstår, ska tänka på det nästa gång.
hp: Tackar! Nu rycker det i gashanden, får se vad det blir.
tack för alla svar!