Motorforum.nu

ForumOff Topic

120 km/h nästa år!

Startad av Krister Lindholm · 2002-09-05 · 6 svar

Krister LindholmTrådstart
CarMan
Har jag missat nåt?
Förklara, tack.
Krister Lindholm
Klicka o läs CarMan! :)
CarMan
Jag är lite obegåvad så jag fatta inte att det var en läng. X( fy va pinsamt. :r
Krister Lindholm
CarMan wrote:
Jag är lite obegåvad så jag fatta inte att det var en läng. X( fy va pinsamt. :r

Ja, skäms nu! :e
Anonymous
120?
130 enligt dagens bilnytt.nu :D
Quote:
Höjd och flexibel hastighet nästa år
Under nästa år kan Sverige få dynamiska hastighetsgränser. Det är gränser som anpassas efter väglag, om det finns skolbussar på vägen, trafikintensitet med mera. Högsta hastighet i Sverige blir då 130 kilometer i timmen. I går gav regeringen sitt tillstånd till försöket som ska pågå till 2007. Vilka sträckor i Sverige som ska ingå i försöket har inte Vägverket bestämt. (FL-Net)
https://news.nyhet.nu/visa/bilnytt2temp.html?nyhetsid=47124
Krister Lindholm
Lysande att uppgifterna går isär redan! :e

Fler trådar i Off Topic