Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

740 startar ej

Startad av Dartbigm · 2008-07-07 · 20 svar

anden__z
Det låter högst sannolikt att boxen rasade pga snabbladdningen.
Alme
När man vrider på tändningen så går ej bränslepumpen igång förrän motorn går runt.
Förr startade pumpen på läge två för startnyckeln alltså innan startmotorn började snurra på läge tre för startnyckeln. För att bygga upptryck innan startmotorn kopplades in...tror jag iaf.
Har monterat nytt pumprelä.
Kommentar nån......
anden__z
Mina bränsle pumpar går inte heller igång förrän jag vrider nyckel i startläge. o det funkar alldeles utmärkt :-)
Natty
hmm..nä det är nog olika..men oftast ska ju pumpen gå igång på tändningen.

Men funkar det , så inte så mkt att fundera över:P
gronken
Det brukar vara en jordning i styrenheten som går sönder, har för mig att det var på stift 39 i kontaktstycket. Det är den jordningen som spridarna får sin puls ifrån.
Om det är nån som kan lite om kretskort kan man laga styrenheten.. Tänkte om du skulle kunna sälja den vidare...
Alme
Ska kolla upp stift 39 i kontaktstycket när jag får lite tid över. Intressant tips.