Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

945 som hackar!

Startad av pixaren · 2007-01-24 · 21 svar

trabbe
Bytte luftfiltret (som var nästan riktigt svart av skit) där fixade tomgången till sig direkt!

Har bytt tändkabelpaketet, med rotor och fördelarlock, tändstift...
Den hackar dock fortfarande, har märkt att den går det när man kör på hyfsat lågt varv efter att man växlar upp...när motorn får upp lite varm så går den som den ska.
Den går perfekt landsvägskörning, dock inte lika bra i "stadstrafik"
Där har den en tendens att hacka när man kör i 40-60km/h.

När jag tog väck dom gamla stiften så var dom nästan lite grå/vit färgade.
Vad beror det på?
Fjupp
Har du kollat packningen mellan insugningsrör och motorblocket. Jag hade samma problem och bytte allt jag kunde tänka mig tills jag lämnade in den på verkstaden och de med motorn på tomgång sprutade lite startgas runt packningen. Det märktes direkt att motorn inte gillade detta.
Bjornn
@pixaren 19204 wrote:
Köpte faktiskt bilen i just Hsbg förra måndagen.

Ja, jag planerar att behålla den, man kanske skulle ta en tur till biltema imorgon då.

Jag vet att sista servicen är gjord för 500 mil sedan, dock så tror jag inte tändkablar etc är bytt.
Olja och oljefilter är ju grundläggande vid en service, plus att oljan är ganska fin färg på, så jag förutsätter att den är bytt.

Vad exakt bör jag köpa?

Bensinfilter, tändkabelsats, tändstift, fördelarlock och rotor?
Något jag glömt?

Undvik att köpa biltemas tänddelar , har haft problem med dem, tex vid fuktig väderlek.
Jag har en 740-1988 (B230F), som jag har bytt 'spridar-relä', förpump , bränlsepump , bränslefilter, och nu senast bränslepumpsrelä (som sitter bakom säkringarna vid askkoppen), det sistnämnda gjorde susen!
Symptomen var inte enbart ryckighet vid kyla , ochså svårstartad om den var varm!.
Leif P
En kur med Direct Injection Power 3 hade nog inte skadat
fraggelpelle
Va e de? Typ STP akut?
Leif P
Wynn's Direct Injection Power 3 aerosol upprätthåller renligheten i luftintagsystem, insugningsventiler och EGR ventiler i direktinsprutnings bensinmotorer.Wynns Direct Injection Power 3 Liquid renar bränslesystemet och reducerar friktion i motorn. Rekommenderas till alla bensin motorer med Direktinsprutningssystem. Finns många bra användbara produkter till bilen när det börjar krångla, eller att förebygga innan det blir krångel
fraggelpelle
Hmm... alla dessa "tillsatser" ...