Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

A-Traktor

Startad av rasmus-bergqvist · 2011-08-20 · 20 svar

Rimsky
Ja det går bara inte fordonet går fortare än 30Km/t när jag själv byggde min A-traktor av en gammal lastbil så spärrade jag den så att jag bara hadde 1-2'an då den bara gick 30 på tvåan.
wicke
Jag menade ju mer det vanligare och roligare en vanlig personbil :) Där är det inte många om ens någon bil som går så sakta på 2:an :p
wicke
Hehe man hade ju några stycken när man var ung :)
bajanessetrov2384
mm jag är 16 nu och sugen på en men alla på blocket är dyr om dom är hel och körbar.. så jag tror jag ska köpa en lite risigare och fixa den , därför jag behövde lite information :D
wicke
ja precis svindyrt är bara förnamnet :S Köpte bara renov objekt som jag fixade till o körde med gick det med :) Inte den finaste o inte den med ballaste stereon i men kan lova att min kostade en bråkdel av vad de andras gjorde
Nitrogen
Tror oxo absolut att du ska satsa på att köpa en som är reggad o klar ist för att bygga nytt, som du funderade på i en annan tråd. Om man är nybörjare och dessutom vill få grejerna körklara innan 18 årsdagen, så ska man nog inte kasta sig på ett så stort projekt. Talar av egen erfarenhet. Jag satte igång att bygga traktor under de förhållandena och det slutade med en sönderkapad och halvklart hopsvetsad bil utan elsystem eller inredning...