Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Avgasvärden åt skogen, Ford escort 90.

Startad av sm7tog · 2007-01-17 · 18 svar

marie_h
ja hörni... Hade jag vetat så skulle jag ha skortat bilen direkt innan jag började fixa med den...

Det började med en anmärkning på läckage på avgassystemet och nu har jag bytt tammefan allt som har med motorn att göra...

hela avgassystemet inkl kat och lambda.
Stift, kablar, rotor, f-lock och olja.
en jäkla massa givare
hela insprutningmekanismen utom spridare
och båda elektronikboxarna (inspr. rept tändning)

Bilen ger fortfarande för höga avgasvärden... Intermittent...

Det jobbiga är ju att man har ingen återvändå nu... lagt ner massa pengar som man hoppas kunna få igen. Hade ju bara tänkt besikta bilen för att kunna sälja den... Kanske klokt att ge upp ändå?

Nån som bjuder bra för skräpet? ;-)
Vatos Locos
escort.. rost på burk.. inte mycket att lägga ner pengar på pga rosten;)

du hur är all ventilation för vevhuset och så? vet inte om det gör nått.. men min var bara en stor oljeklump till filter:P sen var mitt filter pissigt.. och hmm fick den iofs aldrig gå bra.. hade baktryck i tanken..

tänkte bara kolla med de som kan.. kan inte en bil börja gå sådär ifall det är dåligt komp? bra kall pga relativt bra komp.. o pissigt när den är varm?=)

haha åk till skroten i sollentuna o hitta min gamla motor på en 91 escort;) gick prima med avgasvärden o så:)

du halv tank typ.. och 3 flaskor ksprit:) i med skiten o besikta:P
mackan_holm
vad var det för fel
marie_h
ÄNTILGEN!
Nu är fanskapet besiktigat med perfekta avgasvärden.
Felet var en tempgivare. Problemet är bara den att vi bytte just den givaren bland det första vi gjorde, till en ny och som vi trodde fungerande givare. Sedan uteslöt vi det felet... Jag menar, man räknar väl inte med att en ny originaldel skall vara trasig redan från början.

nå, får jag ett bud på bilen ;-) ?

jm