Motorforum.nu

ForumOff Topic

Bensinen som är kvar i skrotade fordon..

Startad av Hyundairaggaren · 2003-12-27 · 20 svar

HyundairaggarenTrådstart
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Krister Lindholm
Hyundairaggaren wrote:
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)
CarMan
Skywalker wrote:
Hyundairaggaren wrote:
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)


:)
Jason
Jobbigt också att åka till skroten varje gång man ska tanka.
Hyundairaggaren
Ungefär lika jobbigt som att åka till macken.. iaf häromkring.
Jason
Okej då ;)
OpelMicke
Skywalker wrote:
Hyundairaggaren wrote:
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

japp det brukar den göra men efter ett tag så börjar väl bilen att hacka när den har fått för mycket skrot bensin??

nej tanka på macken istället Tåjååta och Hyundairaggaren då vet ni vad ni får för bensin :)
CarMan
Man kanske skulle hälla i några liter deisel eller nått intanken nästa gång man skrotar en bil :e
Anders
Skywalker wrote:
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

Köpte en tank till forden på skroten, då ingick det bensin :)
Krister Lindholm
Zazozora wrote:
Skywalker wrote:
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

Köpte en tank till forden på skroten, då ingick det bensin :)
Vi är skyldiga enl lag att sanera alla skrotbilar direkt när dom kommer in till oss så det scenariot är inte troligt på vår firma ;)
Anders
Skywalker wrote:
Zazozora wrote:
Skywalker wrote:
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

Köpte en tank till forden på skroten, då ingick det bensin :)
Vi är skyldiga enl lag att sanera alla skrotbilar direkt när dom kommer in till oss så det scenariot är inte troligt på vår firma ;)

Ja, det var inte mer än lite bensin, räckte för att få upp oljetrycket och köra till bensinpumpen, ung 15 meter, iaf.
OpelMicke
CarMan wrote:
Man kanske skulle hälla i några liter deisel eller nått intanken nästa gång man skrotar en bil :e

eller så tappar du ur bensinen själv innan du skrotar den :i
Ludde_57
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
Hyundairaggaren wrote:
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

japp det brukar den göra men efter ett tag så börjar väl bilen att hacka när den har fått för mycket skrot bensin??

nej tanka på macken istället Tåjååta och Hyundairaggaren då vet ni vad ni får för bensin :)
Vilken drömvärld lever du i ?
Inte börjar en motor att hacka för att du "tankat" bensin tagen ur skrotbilar.
Häller du däremot i bensin som är full av vatten och smuts i tanken då är det klart att motorn protesterar.
Har samlat upp bensinen från alla bilar jag skrotat ( många ) och kört på i min egen bil, och jag har då aldrig haft några problem.

Carman: det går alldeles utmärkt att köra en bensinbil på diesel så länge inblandningen inte är för stor max 30%.
Det är ett utmärkt sätt att rengöra spridare mm har jag märkt.
OpelMicke
Anders P wrote:
OpelMicke wrote:
Skywalker wrote:
Hyundairaggaren wrote:
Var hamnar den? Kan man.. köpa den billigt?
Den kan du inte köpa då den oftast hamnar i de anställdas fordon. :)

japp det brukar den göra men efter ett tag så börjar väl bilen att hacka när den har fått för mycket skrot bensin??

nej tanka på macken istället Tåjååta och Hyundairaggaren då vet ni vad ni får för bensin :)
Vilken drömvärld lever du i ?
Inte börjar en motor att hacka för att du "tankat" bensin tagen ur skrotbilar.
Häller du däremot i bensin som är full av vatten och smuts i tanken då är det klart att motorn protesterar.
Har samlat upp bensinen från alla bilar jag skrotat ( många ) och kört på i min egen bil, och jag har då aldrig haft några problem.

Carman: det går alldeles utmärkt att köra en bensinbil på diesel så länge inblandningen inte är för stor max 30%.
Det är ett utmärkt sätt att rengöra spridare mm har jag märkt.

kan man hälla det i en förgasar motor oxå och rengöra?
hur mycker diesel ska man hälla i en förgasar motor för att rengöra??
Ludde_57
En förgasare har inte samma krav på "renlighet" som en spridare har.
Är en spridare skitig ger den fel "spridarbild" när den sprutar in bränsle i motorn.
En korrekt spridare ger en fin dimma som är lättantändlig medans en skitig spridare i värsta fall bara sprutar in en kraftig stråle med bränsle vilket inte är lika lättantändlig som dimmbilden.

En förgasar motor kan man rengöra med hjälp av vatteninsprutning för att bränna bort sotbeläggningar i förbränningsrummen.

Fyll en flaska med vatten och ryck en vakumslang från insugsröret och doppa ner den lite åt gången i flaskan under lätt varvning av motorn.

Men var försiktig, suger motorn i sig för mycket vatten på en gång uppstår vätskekompression som kan knäcka kolven mm

Håll vakumslangen strax ovanför vattenytan korta stunder så bör det gå bra.

Fler trådar i Off Topic