Kan du mäta från batteriets minuspol till en jordad yta (plåtren kanske) på karossen och se att det inte är avbrott där. Kolla säkringarna, kolla även så att pluskabeln från batteriet sitter riktigt om ingen lampa eller något på bilen inte ens har tillstymmelse till att lysa så tycker jag felet borde ligga ganska så nära batteriet.
Pluskabeln har inte bränts och kortslutits mot grenröret exempelvis !?
mekaren82 wrote:
Sätter en liten slant på jordningen alternatift starträlet.
Jordningen är en enkel match att kolla upp antingen mäter du rsistansen
melan minus på bateri och starmotor eller tar en startkabel och fäster i lyft öglan och sen på minus.
ps, alla elfel är enkla bara man hittar felle´t ,ds
Tog en ohmmätare och mätte resistansen mellan minus på batteriet och utanpå startmotorn (eller den jag tror det är efter kollat lite bilder ;) ). Fick ett resultat på mäten vilket borde byta att det finns kontakt?! Skickar med en bild på det jag tror är startmotorn ;)
https://www.samlaget.info/startmotor.JPG Tycker det låter som när mitt batteri rasade för ett par veckor sen. Prova med ett annat batteri.