XxtremeTrådstart2003-10-19Har haft lite problem med mitt batteri innan men bilen har startat. Glömde tanka och bilen stannade mitt på vägen utan bensin. Gick till en mack o lånade dunk samt hällde på bensin. När jag skulle starta händer inget. Bilen är totalt död och inget på kontrollpanelen lyser, belysningen i bilen funkar inte etc. Provar med startkablar med en tanke att det kanske är batteriet ändå men det händer inget. Boxerar hem bilen och kollar batteriet i laddaren och det är helt OK.
Vad kan felet vara? Allt är totalt dött när man vrider nyckeln.
Vad är det för bilmodell :q
Wv Jetta - 82 som har rullat 14.000 mil. Har gått som en klocka innan...
Dålig jordning från batteriet till karossen ?
Finns ström vid startnyckeln ?
Anders P wrote:
Dålig jordning från batteriet till karossen ?
Finns ström vid startnyckeln ?
Kan detta utlösas genom bensinstopp?
Inget händer när jag sätter på tänningen...
Nej bensinstoppet har inget med det att göra, mer troligt slumpen och Murhpy §e .
Men då allt är dött och batteriet är ok så bör problemet finnas i strömförsörjningen alt, jordningen.
I en gammal Golf 1:a jag ägde tidigare var det dålig jord i motor rummet som ställde till bekymmer för mig, efter rengöring av jordpunkten och utbyte avjordfläta så var problemet som bortblåst.
xtreme wrote:
Har haft lite problem med mitt batteri innan men bilen har startat. Glömde tanka och bilen stannade mitt på vägen utan bensin. Gick till en mack o lånade dunk samt hällde på bensin. När jag skulle starta händer inget. Bilen är totalt död och inget på kontrollpanelen lyser, belysningen i bilen funkar inte etc. Provar med startkablar med en tanke att det kanske är batteriet ändå men det händer inget. Boxerar hem bilen och kollar batteriet i laddaren och det är helt OK.
Vad kan felet vara? Allt är totalt dött när man vrider nyckeln.
Är du säker på att bilen dog av bensinstopp o inte av det felet du har nu?
CarMan wrote:
xtreme wrote:
Har haft lite problem med mitt batteri innan men bilen har startat. Glömde tanka och bilen stannade mitt på vägen utan bensin. Gick till en mack o lånade dunk samt hällde på bensin. När jag skulle starta händer inget. Bilen är totalt död och inget på kontrollpanelen lyser, belysningen i bilen funkar inte etc. Provar med startkablar med en tanke att det kanske är batteriet ändå men det händer inget. Boxerar hem bilen och kollar batteriet i laddaren och det är helt OK.
Vad kan felet vara? Allt är totalt dött när man vrider nyckeln.
Är du säker på att bilen dog av bensinstopp o inte av det felet du har nu?
Nu när du säger det är jag inte 100%, men nästan. När jag körde dit jag skulle såg jag att jag hade lite bensin, bara några millimeter kvar men hann inte tanka så jag tänkte att jag tar det på vägen hem. När jag var på väg hem var jag väldigt stressad och tänkte inte på att jag skulle tanka. Körde i ca 60 km/h och bilen varken hackade eller något utan bara varvade ner och stannade.
KKrister Lindholm2003-10-21 · #
xtreme wrote:
CarMan wrote:
xtreme wrote:
Har haft lite problem med mitt batteri innan men bilen har startat. Glömde tanka och bilen stannade mitt på vägen utan bensin. Gick till en mack o lånade dunk samt hällde på bensin. När jag skulle starta händer inget. Bilen är totalt död och inget på kontrollpanelen lyser, belysningen i bilen funkar inte etc. Provar med startkablar med en tanke att det kanske är batteriet ändå men det händer inget. Boxerar hem bilen och kollar batteriet i laddaren och det är helt OK.
Vad kan felet vara? Allt är totalt dött när man vrider nyckeln.
Är du säker på att bilen dog av bensinstopp o inte av det felet du har nu?
Nu när du säger det är jag inte 100%, men nästan. När jag körde dit jag skulle såg jag att jag hade lite bensin, bara några millimeter kvar men hann inte tanka så jag tänkte att jag tar det på vägen hem. När jag var på väg hem var jag väldigt stressad och tänkte inte på att jag skulle tanka. Körde i ca 60 km/h och bilen varken hackade eller något utan bara varvade ner och stannade.
Låter inte som soppatorsk.. :l
Tycker inte heller det låter som soppatorsk för då brukar det hacka lite innan den stannar låter som ett elfel då dör den direkt.
Vad kan det då vara? Bilen slutar ju inte rulla av elbrist när den väl är igång.
KKrister Lindholm2003-10-21 · #Har du kollat så inte jordflätan är av under huven? Jag sätter mina slantar på nått liknande fel..
xtreme wrote:
Vad kan det då vara? Bilen slutar ju inte rulla av elbrist när den väl är igång.
Jodå är där ingen ström till tändspolen så dör den.
Sätter en liten slant på jordningen alternatift starträlet.
Jordningen är en enkel match att kolla upp antingen mäter du rsistansen
melan minus på bateri och starmotor eller tar en startkabel och fäster i lyft öglan och sen på minus.
ps, alla elfel är enkla bara man hittar felle´t ,ds
Skywalker wrote:
Har du kollat så inte jordflätan är av under huven? Jag sätter mina slantar på nått liknande fel..
Japp har kollat det. Den sitter fast på två ställen i karrossen, i mitten och i slutet från minus på batterriet.