Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fläkt som krånglar

Startad av ancla · 2008-11-12 · 20 svar

Millivanilli
Läckaget kommer endast vid kraftigt regn oavsett om bilen står parkerad eller köres. Värmeelementet gick sönder för max 2 år sedan och byttes då till ett splitter nytt.
slirfeldt
Ja då är det troligt fråga om regnvatten som då slås in om det dessutom bara är vid krafitigare regn osv, vet att för egen del hade med liknande problem med dessa modeller och där hjälpte det att montera ventilations kåpor över gallren.
Millivanilli
Har slagit en liter vatten i torkardiket samt en liter i avrinningslisten från taket ner mot framskärmen. Inga tecken på läckage????
slirfeldt
Och allt verkar rinna åtsidan/från bilen, ingen in till fläkten? Ja då finns ju bara en väg in, alltså den vägen luften tar.
Millivanilli
Antar att du menar gallren på motorhuven? Vet du om ventilationskåpor kan heta något annat? Kollar i Biltemas katalog och kan inte hitta några.
slirfeldt
Precis dessa var kanske lite av mode på 70-80 talet och som även VW sålde som tillbehör och hette vad jag minns ventilationskåpor, men som dessvärre kan vara värre med att hitta i dag förutom hos en och anann skrot då.

Men ska spana lite efter dessa, för jag kom ihåg att dessa var tämligen effektiva mot dessa fenomen och som även höll löv och snö borta,,,