Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ford escort´92 bilen slocknar när man kör och när man bromsar så tänds batt´lampan

Startad av marica · 2006-12-11 · 16 svar

slirfeldt
Okey så du är lite hemma på det elektriska,, har du en voltmeter så börja gärna med att testa att/om generatorn verkligen laddar, genom att mäta över batteriet med motorn igång och skall då ligga runt 12,5-13V och skall stiga något vid uppvarvning till 13-14V.

Om detta stämmer så laddar den som den skall och det troliga är att felet ligger "utanför" generatorn, kolen med kollektor sitter precis innanför huset och där kan man tydligt se hur dess skick är, om kolen är slitna osv.

Dessa komponenter hittar man hos vilken elgrossist/elfirma som helst som pysslar med elektriska komponenter,
sirvas
ok men tack peter jag ska testa det, så hör jag av mig sen hur de gick.