Motorforum.nu

ForumOff Topic

Forumet låg nere under morgonen/dagen i dag...

Startad av Krister Lindholm · 2002-09-11 · 4 svar

Krister LindholmTrådstart
motorforum har legat nere under dagen & jag har inget bra svar på vad som hänt.
Webhotellet misstänker antingen extremt många besökare eller felaktiga script & jag utesluter bägge deras teorier!

Request Cannot Be Serviced
The site has exceeded its resource limit and cannot process this request.


Felmeddelande tyder iaf på extrem aktivitet på siten & serverns processor hade gått upp i 120-130% ( :q ) enl webhotellet..
JoakimE får väl felsöka lite, men det lär knappast vara själva scriptet som buggar, snarare ett externt script som nån använt illvilligt mot oss..
Krister Lindholm
Hittade detta på webhotellets supportsidor:
När jag går in på min sida får jag "Request Cannot Be Serviced"?
Skapad:: 2002-09-06 Uppdaterad: 2002-09-07

F När jag går in på min sida får jag "Request Cannot Be Serviced"?



S Troligtvis använder sajten för mycket cpu kraft.
Vad man kan göra är att man opimerar sina script det kan opckså bero på något script som har hängt sig. Om det inte hjälper konta oss för uppgradering.

MVH Supporten

Troligtvis använder sajten för mycket cpu kraft.
Vad man kan göra är att man opimerar sina script det kan opckså bero på något script som har hängt sig. Om det inte hjälper konta oss för uppgradering.

Detta innebär alltså att PhpBB-gruppen gjort ett forum som inte är bra rent tekniskt? ;)

Dags för nytt webhotell, igen! :e
Anonymous
Skywalker wrote:
Dags för nytt webhotell, igen! :e

Dags för Aleborg Solutions? :D
Krister Lindholm
JoakimE wrote:
Skywalker wrote:
Dags för nytt webhotell, igen! :e

Dags för Aleborg Solutions? :D
Kanske det.. Har iofs andra, mer spännande planer för just forumet, men det får tiden utvisa! ;)
Anonymous
;)

Fler trådar i Off Topic