Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ingen gnista Jetta 1.8 CL-90

Startad av wranga · 2008-02-24 · 16 svar

Pumaswe
@wranga 29487 wrote:
Hej,

Min Jetta har tappat gnistan i en skarp högersväng förra veckan. Har bytt tändspole, rotor och lock, men det är fortfarande ingen gnista. Har kollat så att spolen har ström och det verkar ok. Vad kan det vara för lurt?

Finns det någon slags tändbox på dessa bilar? Kan inte så mycket, har bara meckat med min gamla b20 i båten... Lite mindre sladdar på den.

mvh
/FRedrik


Hej, min Golf 94:a 1.4 startade alltid kall, när den började bli varm stannade en, alternativt hackade vid körning. Ingen gnista på tändstift eller bensin till cylindrar, bytte hallgivaren och allt som vanligt igen. :-) Enligt "experter" ett vanligt fel vid motorstopp!
slirfeldt
Jo och förhoppningsvis så fick trådskaparen fart på sin bil får för runt ett år sedan,, och även den tämligen samlade erfarenheten behövs inte så mycket "expertis" för att inse det. :-)