Motorforum.nu

ForumOff Topic

Jakten på den röda cheva 57:an

Startad av 426-hemi · 2003-02-26 · 13 svar

426-hemiTrådstart
är det någon som har sett den filmen eller vet var man kan köpa den?
¨Har inte sett den själv men hört att den ska va riktigt grym.
den e nog ganska gammal
Ludde_57
Heter filmen så ?
Har aldrig hört talats om den, -70,-80 tal eller -90 tals film ?.
Bilfilmer brukar inte vara så vanliga,
så den borde man ju ha hört nå´t om.
Krister Lindholm
Sökte lite på www.imdb.com men fann inget relevant där så en mer exakt titel är att föredra. :)
MoPar 66
De enda bilfilmer jag kommer ihåg med röda bilar är Christine men det var väl Plymouth Belvedere om jag o inte missminner mig men där var ju inte någon jakt precis
sen den andre är den med en röd Dart som blir jagad av en dåre med lastbil annars har jag inte sett nån med nån röd cheva 57 mhm vilken kan det vara han menar då :q
426-hemi
Ärligt talat så vet jag inte exakt vad den heter det är min pappa som säger att det är världens bästa bilfilm den e troligen från 70talet.
vore väldigt tacksam om jag får veta var man kan köpa den..
Krister Lindholm
Jag är nog nästan säker på att din pappa menar denna: https://us.imdb.com/Title?0062765
MoPar 66
Skywalker wrote:
Jag är nog nästan säker på att din pappa menar denna: https://us.imdb.com/Title?0062765
Är där en röd cheva där? har för mig att det är en mustang som steve mcqueen har och han blir jagad av en Dodge charger men inte är den röd heller. :q
Det är inte Sista natten med gänget. han menar engelska titeln är American Graffiti där är rätt mycket bilar i den bla en gul fin rod och om jag rotar långt bak i minnet så kan det finnas en Chevy bel air 57 i den
Krister Lindholm
Det stämmer, det är ingen röd Cheva med där, men eftersom hans pappa säger att det är den bästa filmen som gjorts så måste det ju vara Bullit? ;)
MoPar 66
Skywalker wrote:
Det stämmer, det är ingen röd Cheva med där, men eftersom hans pappa säger att det är den bästa filmen som gjorts så måste det ju vara Bullit? ;)
Nja så jävla bra är den inte det är bara en biljakt i filmen som den är mest känd för o inget annat. Det får vi nog ha en diskussion om vilken som är den bästa bilfilmen.
426-hemi
nja det var nog inte den men tack för tipset vet ni någon annan film det kan vara?

En av dom bästa bilfilmerna måste vara sista natten med gänget
426-hemi
Nu har jag fått fram att chevan var INTE röd den var troligen svart eller gul.......

Så filmen heter JAKTEN PÅ CHEVA 57AN.

den handlar om ungdomar som kör en cheva 57a

HOPPAS NÅGON VET VILKEN FILM JAG MENAR
MoPar 66
Finns en film som heter Two Lane Blacktop från 1971.
Handlar om två grabbar som kör planlöst omkring i en Cheva 55 och utmanar de snabbaste bilarna i varje byhåla på race.
Kan det vara den han menar då??
https://us.imdb.com/Title?0067893
426-hemi
nej det var inte den heller det enda jag är säker på är att det är en cheva 57 säg till om ni hittar den
Mackan_84
jag har sätt en film med en cheva men den va silver å dom körde olagliga street race men kommer inte ihåg va filmen heter

Fler trådar i Off Topic