Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kamaxel Givare/motorlampa opel

Startad av Tobbe_bobbe · 2009-02-10 · 18 svar

Krille64
Hm... har ännu inte löst problemet med motorlampan. Bara så ni vet:) jag släppte det ett tag. blev sur på bilfirman när jag tappade tomgången en dag, vad bra sa dom tomgångsmotorn... och då bytte de den och felet består men tjoho jag har ju nu en ny tomgångsmotor i varje fall, har hittat en person nu som är intresserad av att lösa problemet där andra går bet. Vi ska lösat. Tips?
Rimsky
kan inte hjälpa dig med felet men kanske några nyttiga länkar i alla fall

https://www.gmsidan.se/teknik.html

https://www.opelsportclub.com/forums/showthread.php?t=60279
Myangel70
@Anne-lie 46728 wrote:
Hm... har ännu inte löst problemet med motorlampan. Bara så ni vet:) jag släppte det ett tag. blev sur på bilfirman när jag tappade tomgången en dag, vad bra sa dom tomgångsmotorn... och då bytte de den och felet består men tjoho jag har ju nu en ny tomgångsmotor i varje fall, har hittat en person nu som är intresserad av att lösa problemet där andra går bet. Vi ska lösat. Tips?



Vem är det som löst problemet då? Jag har samma problem och behöver tips. Tror inte jag ska byte kamaxelgivare och allt det andra felkoden visar nu när jag läser att någon bytt nästan allt i onödan...jag vill bara få lampan släckt..
Nitrogen
Vill bara kolla först: det är altså motorlampan som lyser (brukar vara en stiliserad motor med en blixt), inte serviceindikeringen? Dr Dolittle gav ju tipset att det var EGR:en, även om det kinte verkade gå fram riktigt....