Motorforum.nu

ForumOff Topic

Köpa bilen eller?

Startad av peppar · 2002-10-05 · 1 svar

pepparTrådstart
Har letat efter en Saab 9-5 Kombi et tag nu och hittat en 2.3t 1999 som gått 10000mil.
Den är BSR trimmad 255hk [=ny styrbox, större turbo, open air kit] Nytt avgassystem, nya sportdämpare, nya sportfjädrar, nya sportkrängningshämmare, ny servad, AERO kjolpaket, 18" fälgar + all övrig orginalutrustning. Den vill dom ha 175papp för.
Jag tycker att det är vettigt prismässigt och allting, för bilen är ju vad jag letat efter. Ett kraftpaket i svensson kläder ;)

Men, vad skall jag akta mig för? Vad kan vara knas på en sådan bil? Vad skall jag tänkta på?

//alltid per*
beolover
Som på alla saabar ska man se upp mä växellådan , och turbon . Ett tips är att lämna in den på en test hos Motormännens Teststation . Kostar ca : 1500 kr men de kan de ju vara värt .

johankarlsson35@hotmail.com

Fler trådar i Off Topic