Motorforum.nu

ForumOff Topic

Köpa hel fin bil av skroten varför får man inte göra det

Startad av OpelMicke · 2003-08-08 · 1 svar

OpelMickeTrådstart
tycker inte ni att bilskrotar borde få sälja hela bil som rep eller reservdelsbilar?? ibland kommer det ju fina ej rosthöger eller krockskadade bilar in som ska demonteras. Istället för att skrota alla så kan dom ju sälja några fina som rep objekt. Men det är ju dom dumma försäkringsbolaget som bestämmer så

Tack för ordet Micke
Krister Lindholm
Ta ett snack med regeringen istället, det är dom som bestämmer ang privat inlämnade bilar..

Försäkringsbolagen ställer krav på avregistrering inom 14 dagar på de bilar vi tar över från dom.

Själv tycker jag att det är enbart bra att bilar som lämnas till en bildemontering inte hamnar på vägen igen! Det finns ju en skrälldus med anledningar till att de hamnar på skroten till att börja med ;)

Fler trådar i Off Topic