Motorforum.nu

ForumOff Topic

kul länk för Pbotströtta..

Startad av Conny · 2004-04-03 · 8 svar

ConnyTrådstart
fick denna länk idag.
jävligt kul att blåsa P-lisor.. Hehe

www.pbotaren.se
bjorkisch
Kunde inte låta bli att köpa en och blev förvånad. Grymt proffsig och dessutom såpass liten att det absolut måste funka. Vi får se men det känns rätt..nu ska jag smiska p-lisor... :e
Ludde_57
Känns ändå som att du kommer att förlora kampen med lapplisan.

De lär sig nog ganska kvickt hur bilen är parkerad och vilken tid skivan stod på tidigare, även om den ser ut att vara korrekt inställd nu.

Men fungerar det är det väl bara att gratulera.

Annars är väl en kardborrefastsatt nummerplåt att föredra, inget reg,nummer ingen p-bo.

Eller helt enkelt, parkera lagligt istället.
MoPar 66
Conny wrote:
fick denna länk idag.
jävligt kul att blåsa P-lisor.. Hehe

www.pbotaren.se
https://www.p-skiva.nu/ 50 spänn billigare :p
bjorkisch
Den billigare p-skivan funkar ju inte, har redan provat den! Den är alldeles för stor och syns i fönstret, det var deffinitivt 149kr i sjön...

Och ang. det andra inlägget så är det ju så att om inte lapplisan misstänker något så registrerar hon ju inget. Går hon/han på ett område med säg 500 bilar så blir det ju svårt att minnas om man inte redan misstänkt något.

Det har funkat för mig hitills! §e
MoPar 66
Conny wrote:
Den billigare p-skivan funkar ju inte, har redan provat den! Den är alldeles för stor och syns i fönstret, det var deffinitivt 149kr i sjön...

! §e

Är de inte lika stora ? Tycker det är den storleken vi har här nere eller det finns olika storlekar här i landet ? eller du syftade på att urverket är för stort?
bjorkisch
Just precis, den bygger för mycket. Lägger du den på instrumentbrädan är du deffinitivt stekt. Jag har båda och har jämfört (8mm vs 20mm..)

Jag har fått tillräckligt med böter och gör numera allt som står i min makt för att slippa... :e
tordpet
Conny wrote:
Jag har fått tillräckligt med böter och gör numera allt som står i min makt för att slippa... :e
Jag skulle väl snarare vilja påstå att du gör allt som står i din makt för att utmana ödet. :)
OpelMicke
Conny wrote:
Just precis, den bygger för mycket. Lägger du den på instrumentbrädan är du deffinitivt stekt. Jag har båda och har jämfört (8mm vs 20mm..)

Jag har fått tillräckligt med böter och gör numera allt som står i min makt för att slippa... :e

tur att du sa att den inte fungerade, då kan man va glad att man sparade dom pengarna :p
det är nog bättre att parkera lagligt och slippa böter :upp

Fler trådar i Off Topic