Motorforum.nu

ForumOff Topic

Ljusförstärkare

Startad av Goran Pantzar · 2003-05-07 · 5 svar

Goran PantzarTrådstart
Sådan ljusförstärkare som man kan köpa, är det någon som har en
monteringsanvisning till en sådan pillemockagäng :e
Man kanske kan göra en sådan sjäv ;)

Sulle man kunna få en sådan maijlat till en?

pantzar.g@telia.com
MoPar 66
Vad är det för nåt? Nåt nytt påfund eller? eller direktmatning till framlamporna från batteriet så man inte får nån spänningsförlust via ljusrelät?
Goran Pantzar
Mja, det används för att minska spänningsförluster om man använder
lampor över 100watt.
Om det funkar så vet jag inte, men jag har spänningsfall till strålkastarna
iallafall, så detta kunde kanske funka, 100 watt i strålkastarn har väl lite betydelse?
Det är ett relä till varje strålkastare, men hur det skall kopplas :q
Det kan räcka med en vettig kopplingsförklaring :e
MoPar 66
Jag kan tänka mig att man ska ta väck sladdarna från ljusrelät till halv/helljuset och sätta nya relä där som är kopplade till halvljus/helljus sen drar man nya 2,5 mm² sladdar från batteri genom de nya reläna fram till lamporna.

Så det blir att bilens original relä som styr de extra reläna som är kopplade till halv/helljusena .

ja eller nåt principen är att man inte ska ha strömmen igenom bilens original relä utan mata direkt från batteriet istället så slipper man omvägen genom relät=spänningsförlust

Kan det vara så här du vill ha det??
Goran Pantzar
Jepp :e
Goran Pantzar
Jepp :e

Fler trådar i Off Topic