TTobbeTrådstart2003-04-23Ni som håller på med bilar, vad är den största respektive minsta diametern på bultcirklen på "vanligaste" bilarna.
Vad är den största resp minsta diametern på bultarna (mätt över gängan) på vanligaste bilarna?
Jag som inte meckar så mycket själva lämnar in, stod o snackade med firman som skruvar med min bil då de hade problem att få av bromstrumman då den haft anliggning och satt sig som s*tan.
Så jag skall göra en avdragare på jobb till dem och behöver dessa uppgifter för att den skall kunna bli så universal som möjligt...
GGoran Pantzar2003-04-24 · #Dålig verkstad som inte har en avdragare, :ner hälsa de på verkstaden att sådana finns att köpa, annars får du göra många avlånga hål.
Kan du vänta några dagar så skall jag kolla om jag kan låna en till dig,
annars så skall jag mäta några fälgar.
Eller att någon annan kan?? :e
GGoran Pantzar2003-04-24 · #Dålig verkstad som inte har en avdragare, :ner hälsa de på verkstaden att sådana finns att köpa, annars får du göra många avlånga hål.
Kan du vänta några dagar så skall jag kolla om jag kan låna en till dig,
annars så skall jag mäta några fälgar.
Eller att någon annan kan hjälpa dig :e :e
GGoran Pantzar2003-04-24 · #Trycke fel knapp så att jag fick två svar,hur i §e får man bort det ena :q
Jag vet inte varför de inte har någon, men eftersom jag får bättre pris på min bilreparation så tänker jag göra en till dem :e
Jag tänker göra ett avlångt hål med planförsänkning på var sida om ett centrumhål. Enkel konstruktion som funkar .......
Göran Pantzar wrote:
Trycke fel knapp så att jag fick två svar,hur i §e får man bort det ena :q
Skicka ett PM till moderatorn..... jag har med lyckats felposta tusen ggr §e