Jag var inne på att skaffa MC ett tag och kollade upp mycket med försäkringarna. Begangnade blir billigare.
CBR 600 borde bli mycket billigare speciellt när du haft kortet ett tag. För mig som är helt färsk och ung (21år) boende i Stockholm skulle det kosta ca 9000kr halvförs. (Den jag kollade på var ca. 4år gammal).
Ta en begangnad 600 och kolla. Du borde komma undan hyfsat.
Annars är en supermotard billig. Om du vill ha en ny MC så kolla hos BMW (1500kr - 3000kr helförsäk. /helår) de 3 första åren. Sedan ska Triumph och ha en sådan lösning (men den gäller bara om man är minst 24år, vilket du ju klarar, men jag inte fördjupat mig i)
Tänk på att det varierar mycket hos olika f-bolag. Ring runt.
Hoppas jag kunnat hjälpa till lite.
CBR 600 borde bli mycket billigare speciellt när du haft kortet ett tag. För mig som är helt färsk och ung (21år) boende i Stockholm skulle det kosta ca 9000kr halvförs. (Den jag kollade på var ca. 4år gammal).
Ta en begangnad 600 och kolla. Du borde komma undan hyfsat.
Annars är en supermotard billig. Om du vill ha en ny MC så kolla hos BMW (1500kr - 3000kr helförsäk. /helår) de 3 första åren. Sedan ska Triumph och ha en sådan lösning (men den gäller bara om man är minst 24år, vilket du ju klarar, men jag inte fördjupat mig i)
Tänk på att det varierar mycket hos olika f-bolag. Ring runt.
Hoppas jag kunnat hjälpa till lite.