Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min ford escort startar inte ens med hjälp av startkablar

Startad av Bebbsan · 2010-02-23 · 23 svar

lenaola
Provade ni att dra den realtivt fort så motorn varavade typ 2-3000 rpm !?
slirfeldt
Jo då och det vet jag av ren yrkeskunskap om du ursäktar,,, att oavsett hur mycket vartal man har så är det ändå för vissa modeller som tex denna att man behöver mer kräm än vad den ändå lilla laddningen ger med fräsch generator.

Och så även bevisligen så med nyladdat batteri i denna bil var det sedan bara att starta densamma för egen maskin,, som så hävdar iaf jag att ett fräscht batteri och börjar en felsökning på en bil, lärd av lång erfarenhet. ;-)
marita66
Den startade nu idag efter att vi tagit in batteriet över natten och laddat det.
slirfeldt
Kul med snabba och enkla lösningar och återstår att se att/om det fungerar åter igen,, :-)
marita66
Såklart, det är ju en Escort. :) Ärligt talat har den gått väldigt bra, vi har inte haft några större problem med den. Jag är väldigt nöjd.
slirfeldt
Jo mycket är oavsett modell osv högst beroende på hur bilen i fråga med sköts,,, och av gamla fördomar är det ju sedan lätt att spinna vidare, vet med flertalet tex klart nöjda escortägare, men visst självklart finns det även där problembilar det är ju bara att provsöka på detta forum. :-)
fraggelpelle
Kul att det löste sig. Kylan kan som sagt ställa till både det ena och andra...
marita66
Jo speciellt när det är så kallt som det varit nu. Ibland har man tur i alla fall, det kunde varit värre.
slirfeldt
Jo det är ju speciellt i dessa bistra tider som det mesta sätts på prov och redan halvdana tex batterier brukar då ge upp fullständigt,,, men snart är vårvärmen här igen. :-)