Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Min ford galaxy började gnissla efter olje påfyllning

Startad av Galaxy · 2010-06-06 · 17 svar

slirfeldt
Brukar endera följa med en språknyckel eller så finns sådan ofta att köpa till boken,, och som du redan fått svar på i ny tråd så kan det med det problemet så även vara nämt vakumläckage någonstans på insugssidan och brukar avslöjas med lite startgas längs misstänkta slangar och skarvar.

Då det vid minsta läckage ger en klart förändrad till än mer förhöjd tomgång, värt med att prova brukar vara att nolla minnet till styrboxen genom att lossa ena batterikabeln 15-30 minuter som med kan ha verkan i vissa fall och bilar.
595959
@Peter H 58845 wrote:
Brukar endera följa med en språknyckel eller så finns sådan ofta att köpa till boken,, och som du redan fått svar på i ny tråd så kan det med det problemet så även vara nämt vakumläckage någonstans på insugssidan och brukar avslöjas med lite startgas längs misstänkta slangar och skarvar.

Då det vid minsta läckage ger en klart förändrad till än mer förhöjd tomgång, värt med att prova brukar vara att nolla minnet till styrboxen genom att lossa ena batterikabeln 15-30 minuter som med kan ha verkan i vissa fall och bilar.


Ska koppla ur ena batterikabeln nu medan jag åker ( med andra bilen :) ) på jäntans fotbollsmatch. Får koppla tillbaka när vi är åter så får vi se hur det går. Annars är det bara att spruta lite startgas då :)

Hör av mig senare ikväll så får du veta om jag lyckats.

Ha en fortsatt bra dag.

/ Anneli
595959
@Galaxy 58855 wrote:
Ska koppla ur ena batterikabeln nu medan jag åker ( med andra bilen :) ) på jäntans fotbollsmatch. Får koppla tillbaka när vi är åter så får vi se hur det går. Annars är det bara att spruta lite startgas då :)

Hör av mig senare ikväll så får du veta om jag lyckats.

Ha en fortsatt bra dag.

/ Anneli


Hmm, Inget av dem gav något resultat. Något annat förslag? Finns det något relä som har med tomgången att göra?

/ Anneli