KKrister LindholmTrådstarthttps://www.expressen.se/article.asp?id=103714
Kan bli bra.. Men som vanligt blir det väl mest inskränkningar & sänkta hastigheter!
Quote:
Teoretiskt kan vi höja till 120 på några motorvägar utan att fler olyckor sker.
Quote:
130 är över huvud taget inget vi diskuterar. Vid sådan fart ökar olycksriskerna dramatiskt
:q Undrar vad de baserar uttalandena på? Varför är 120 ofarligt, men 130 livsfarligt? Allt måste ju rimligtvis bero på vägen, trafikintensiteten, förarens skicklighet etc. Även 110 kan ju vara livsfarligt under fel omständigheter.