Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Olja i växellådan honda civic

Startad av oollaa · 2010-02-16 · 17 svar

slirfeldt
Spelar mindre roll, på alla mina tidigare hondor snurrade gladerligen på enbart helsyntet i motorerna som även många hondaverkstäder med rekommenderar,,, men som sagt för dessa växellådor gäller vanlig mineralolja eller då delsyntet.
lenaola
okej så du menar jag kan pyttsa halvsyntet i växellådan !? eller va de i motorn du menade... den går väl bra å fortsätta köra på halvsyntet
slirfeldt
Pytsa du med den olja du råkar ha hemma så blir det bra med det,,, alltså delsyntet till mineral ingert konstigare med.