Motorforum.nu

ForumOff Topic

PLUS: Pirat vs Original

Startad av hakanrode · 2003-02-24 · 27 svar

gnlg
*asg*
Anders
Dela med er, vad får man.

Sökningen hittar inget.
gnlg
Det verkar som Biltema har rättat till misstaget, förut fick man en träff på sökordet "kröka": T-Röd.
Förmodligen nån webprogrammerare som ville göra sig lustig.
polxlt
"Det verkar som Biltema har rättat till misstaget, förut fick man en träff på sökordet "kröka": T-Röd.
Förmodligen nån webprogrammerare som ville göra sig lustig..."



Nopp, funkar ännu, och däremot är det så att ordet "Kröka" infinner sig på ställen i produktinformationen.. "Bränsle för spritkök, stormkök, fiskrökar och...." rätt kul faktiskt.

MVH
Pele
..Biltema.

Här är ett citat från en kille som vet vad han pratar om.....

"visst är det skillnad?.. dock inte nån som motiverar pris skillnaden..
MOOG är stora på att leverera till volvo och mekonomen samt autoexperten och biltema.. ändå är bara biltemas skit?..
Fräckast hittils är när volvo sågade ett löphjul på kompisens 850.. han hade ett *skithjul som lät.. det var dayco.....
Hmm upp med en volvopåse.....innan montering läser du på hjulet.. inte påsen.. aha.... en DAYCO..... se då var det kvalisort ser du..
Men nej.. allt är inte kvalitet.. inte heller på mekonomen eller volvo..
3 års garanti har man för övrigt på allt hos alla... "

- Det kan diskuteras i det oändliga men faktum kvarstår.......Biltema
skulle inte överleva om ALLT dom sålde var skit, å speciellt inte bildelar.

Pele
skanedanne
Köpte och monterade dragkrok och elsatsen på biltema och det var inget fel på passform eller "kroken" däremot var det stor skillnad på PRISET.Kan nog köpa en till när den här är slut (vilket tar nog ett tag).Köpte även husvangsfjädrar men dom har inte varit i bruk så länge så jag kan inte säga om dom är bra eller inte den som lever får se.
MvH Per
savanna
Jag har handlat på biltema i över 20 år till mina bilar och bara 1 gång fått en dålig del och det var en vattenpump som ett av hålen inte var genomborrat så det vara bara att ösa på med ett 12mm borr ( såg det innan jag monterade )

BILDELARNA ALLTSÅ BRA !!! i mina ögon

sen har de en massa annat som är skit tex vissa cykeldelar (plastskärmar som går sönder på en vecka , men det ser man ju direkt om man bara tittar på grejorna , hur är den fäst i cykeln hur tjock är plasten var får den belastning om man faller omkull , tycker det är lätt att se vad som är skit där.

på firman där jag jobbar har vi massor med biltema verktyg och peppar peppar de håller trots proffessionellt avvändande på byggena.

deras kallgalv är skitbra - övriga färger är utspädda som fan - täcker dåligt man får måla många gånger men man måste ha tålamod annars rinner det , men va fan - de kostar ju en tredjedel jämfört med mekonomen.

HANDLAR GÄRNA PÅ BILTEMA !!!

man måste lära sig sålla
savanna
deras avgassystem kommer från Walker - har gjort tidigare iaf


inget fel på oljorna heller inga av mina bilar har havererat iaf.
har haft turbobil åsså.
wicke
Jag har alltid o kommer alltid att handla bildelar på biltema, har aldrig haft problem med mer än att det kanske varit fel grej i fel ask me´n det kan man få hos märkesmupparna också. Skulle vara kul om man gjorde ett test, tex köpte en styrled från märkesmupp o sen samma grej på biltema o se vilken som går sönder först eller om de båda håller lika länge. Då kanske allt negativt skitsnack om biltema läggs ner. Men som jag alltid brukar säga: Har du pengar o känner att du måste ha ett märke på produkten så ja gå då till märkesfirman o handla men du som inte har pengar, gå till biltema o få samma kvalitet men till mycket lägre priser. Det som inte finns på biltema finns hos mekonomen:) Tack o hej!
Ludde_57
Vad gäller ex,vis styrleder från Biltema, så är i alla fall min åsikt klar och bergfast.
Det köper jag på mekonomen eller respektive märkeshandel.
Likaså oljestötdämpare.
savanna
har köpt styrleder på biltema de har varit lite torra så jag har petat in lite fett innanför damasken sen har de hållit bra.....

deras oljestötisar har jag på min kadett nu och de är 4 år gamla och gått
ca 7000mil
MP4
TotteHBG wrote:
har köpt styrleder på biltema de har varit lite torra så jag har petat in lite fett innanför damasken sen har de hållit bra...
Ska man verkligen behöva åtgärda nya reservdelar??? Köp nån annanstans.
Ludde_57
TotteHBG wrote:
har köpt styrleder på biltema de har varit lite torra så jag har petat in lite fett innanför damasken sen har de hållit bra.....

deras oljestötisar har jag på min kadett nu och de är 4 år gamla och gått
ca 7000mil
Ok att det är billigt på Biltem, men som Mp4 sa.
Ska man verkligen behöva "laga" nya reservdelar?

Gällande stötdämpare så har jag testat biltemas på ett par bilar, och i alla fall så är de nya dämparna lika slappa som de gamla förbrukade dämparna.
De bilar jag testat på har visserligen varit större och tyngre än en Kadett, men det borde inte spela in tycker jag.