Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Polermaskiner

Startad av OpelMicke · 2009-02-08 · 18 svar

Weird_G
själv blev man först lurad på en turtle apparat, jaja , vilken dynga , tänkte i min enfald att jag köper en dyr en så blir det bra , .....nja ...
ska jag vara ärlig ,, så muskelkraft slår vilken polermaskin som helst , att man sen är genomsur av svett , totalt slutkörd . svär att aldig handpolera en bil igen , .. jaja , man står där året efter med polermaskinen slängd på backen & sveten flödar , men det är ju jag det =)
slirfeldt
Jo som sagt smaken så säväl som orken är olika och kanske inte mycket mera att diskutera om och för egen del använder jag med största nöje en sådan maskin efter många år med handjagande och även med tidvis jobbat som recondare en gång i tiden, med det är ju jag med,,, ;-)
OpelMicke
@Peter H 41055 wrote:
Som alltid finns det säkert flera olika skolor om vilken maskin osv som är bäst, men har för egen del dom senaste åren använt Julas polermaskin 612-010 och måste säga varit klart nöjd med en lättjobbad maskin som klart varit prisvärd.

Och hur hårt man trycker kommer man på rätt snart och det behövs inte speciellt mycket tryck då det är maskinen som gör grovjobbet,, vad gäller byte av polerhättor har iaf jag bytt mellan tex rubbing och vax samt förstås färgen på bilen i fråga.

Tycker mig heller inte haft några problem med polerrosor även om det sägs vara lite känsligare med röda lacker som den ena av egna bilar är, men det har funkat för mig iaf och ja resultatet blir mångfald bättre med maskinpolerat som det var många år sedan jag gav upp med att handjaga även om det fortfarande är en speciell känlsa att för hand polera fram slut finishen. :-)


Blev en med art 612-010 på Jula i dag samt skickat efter ett antal passande polerhättor på Clas Ohlsson till maskinen. Bara att vänta på våren och polera med maskin;)
slirfeldt
Blir nog bra det,,, :-)